OnuRAP43 Administrator
Mesaj Sayısı : 99 Points : 259 Rep Puanı : 1 Kayıt tarihi : 18/02/10 Yaş : 30 kütahya
| Konu: Karakter Yapılandırma Rehberi (Skill-Stat-Giysi Seçimleri v.b.) Cuma Şub. 19, 2010 4:33 pm | |
| Öncelikle karakterimizin lvl1'den sonraki Stat Point'lerini verme şekline göre "Pure (Saf)" olup olmayacağına karar vermeniz gerekiyor.Bu Pure ne demek?
Her lvl atladığımızda toplam 5 Stat Point alıyoruz. Bunlardan 2'si otomatik olarak Str ve Int olarak 1'er paylaştırılıyor. Geri kalan 3 Stat Point, kullanıcının kararını bırakılmış oluyor.
İşte burada yapmamız gereken şu, eğer karakterimizin daha yüksek bir Magical Attack Point, Magical Defence ve ManaPoint'e sahip olmasını istiyorsak, o zaman bu aldığımız 3 Stat Point'i sadece Int'e vereceğiz. Bu şekilde lvl1'den intibaren "Pure Int" bir karakter kasmış oluruz.
Aynı şekilde daha yüksek Physical Attack Point, Physical Defence ve HealthPoint'e sahip olmasını istiyorsak, yine 3 Stat Point'i Str vereceğiz.Bu defa da "Pure Str" bir karakter kasmış olacağız.
Bunların dışında, Health Point'in gerekli olduğunu düşünüyorsak şu formulu izlemek mantıklı olacaktır "1Str , 2Int" Böylece Health Point'imizin artarken, Mag. Attack Point'imiz de artmış olacaktır.
Skill konusuna gelince, Skill Point'lerimizi belirli skillere yoğunlarştırmamız, o skillerden daha fazla faydalanmamız anlamına gelecektir. SP Farm yapmayanlar için özellikle bu konu çok önemlidir.
Peki SP Farm nedir?
Burdaki icerikten sorumlu degilim.Bu bilgiler [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] linkinden tercüme edilmistir.Herhangi bir kelime hatasinda bana haber verebilirsiniz.Umarim size yardimci olur.
---------------------------------------------------------------------
Icerik 1. Karakter A. Statlar B. Weaponlar C. Armorlar D. Modlar E. Status Effectler F. Elementler G. Skill Pointleri & Experience H. Damage 2. Alchemy 3. Tips & Tricks
---------------------------------------------------------------------
1. Karakter
A. Statlar: • Strength(Str): Physical damage’i & HP (Health Point’i) arttirir. • Intelligence(Int): Magical damage’i & MP (Mana Point’i) arttirir.
• Her levelde 5 stat point aliniyor.Bunlardan 2’si otomatik olarak veriliyo; 1 str & 1 int seklinde.Öteki 3 stat point oyuncu tarafindan verilir.
B. 5 cesit silah class’i vardir: • Swords: Shield kullanilabilir, magical damage’i yüksek, double attack • Blades: Shield kullanilabilir, physical damage’i yüksek, double attack, düsük critical • Spears: two-handed, en yüksek magical damage veren silah, yüksek critical • Glavie: two-handed, en yüksek physical damage veren silah, yasas kullanilir • Bows: two-handed, uzun mesafe, hizli saldiri , ötekinlere oran’a göre düsük physical & magical damage
C.3 cesit Elbise bulunmaktadir: • Armor: yüksek physical defense, düüsk magic defense. • Garment: yüksek magic defense, düsük physical defense. • protector: % 50 magical & %50 physical defence Elbiselerin bonuslari: • Full armor set: Bonus yok. • Full protector set: -10% mp daha az mana kullanimi, +10% moving speed. • Full garment set: -20% mp daha az mana kullanimi, +20% moving speed.
D.Modlar: • Degree: Alchemy’de herhangi bir item’i Lucky Powder ile kullanabilmek icin degreelerin uymasi lazimdir.(Örnek: Degree 3 Weapon sadece Degree 3 Lucky Powder ile kullanilabilir.) • Phy. Damage: Silahin physical damage’i. • Mag. Damage: Silahin magical damage’i. • Parry: Karsidaki oyuncunun yada yaratigin yaptigi hasari minimuma indirir. Örnek: Karsidaki oyuncunun silahi 100-150 arasi damage yapiyor.Parry ratio ne kadar yüksek olursa alacagin hasar 100’e yakinlasir. • Attack Rating: Ne kadar yüksek olursa maximum damage’e yakin bir hasar verilir.Örnek: Elindeki silah 70-90 damage veriyo.Attack Rating yükseldikce verdigin damage 90’a yakinlasir.Ilerde LvL 44 den itibarben(tahminen) bu Attack rating cok önem kazanacak. LvL’i yüksek silahlarin arasindaki damage farki cok 1000-1500 gibi.Attack Ratinginizi yüksek tutun. • Block: Ne kadar yüksek olursa o kadar cok bir saldiriyi bloke etme sansin var. • Durability: Durability silahlarin ve armorlarin ne kadar dayanacagini gösterir.Her sehire gittinizde mutlaka Blacksmith’te tamir ettirin. • Critical: Silahin ne kadar siklikta critical damage verecegini aciklar.Bu deger % ile hesaplanir belli degildir. • Attack Distance: Düsman’a ne kadar uzakliktan vuracagini belirtir. • Phy. Absorb: Ne kadar physical damage’i önleyecegini gösterir. • Mag. Absorb: Ne kadar magical damage’i önleyecegini gösterir. • Phy. Reinforce: Physical reinforce ne kadar yüksek olursa, enchant’tan sonra physical damage’in o kadar yüksek positif tutma sansi vardir. • Mag. Reinforce: Magical reinforce ne kadar yüksek olursa, enchant’tan sonra magical damage’in o kadar yüksek positif tutma sansi vardir. Mavi Item modlari: • Str x Increase: Silah’a +x Strength ekler . • Int x Increase: Silah’a +x Intelligence ekler. • Reduce status: Status durum’unu % olarak indirir.. • Immortal: Silahi ugrade yaparken fail olursa kirilmaktan önler. • Steady: Silahi ugrade yaparken fail olursa durability kaybetmekten önler. • Lucky: Upgrade sansini arttirir. • Repair Invalid: Cannot be repaired, durability is much higher than normal. Immortal, steady & lucky sinirli bir sayisi vardir, & eger bu sayi “0” olursa özellik gider.Örnek: Steady(2Time/Times)Fail olursa 2 alchemy’den sonra yok olur. E.Status Effectler: • Burn: Karsidakini yakiyorsunuz ve her 2 saniyde degisik oranlarda HP kabediyo. • Electric shock: Parry rate’i düsürür, Böylece electrical shock altinda daha cok hasar aliyorsunuz. • Freezing: Dondurur & hareketsiz kalinir.Stun ile ayni degildir. • Frostbite: Attack speed'ini azaltır, hareket hizini düşürür. & yavas harek ettirir. • Poison: Etkisi ates gibi fakat alinan hasar hep ayni. • Stun: Seni hareketsiz birakir ve item kullanmani önler. Level 14 glaive skill’inde bulunur. • Zombie: Bu etkinin altindayken eger HP yada MP pot kullanilirsa artacagina daha da azalir.
F. Elementler: • Cold: En düsük damage veren element ama cold adamlari dondurmaya yarar.Frostbite & freezing. • Lightning: Orta damage verir.Karakteri yada Attack Speedi hizlandirir. • Fire: En yüksek damage veren element.Ates kullanildiginda karsidaki bir süre sonra yanmaya baslar. •Force: Force sadece heal ve kendi/öteki oyunculara yardim etmek icindir.
G. Skill Pointleri and Experience: •Skill Point Experience: Exp barinin üstündeki sari bar doldugu zaman 1 SP(skill point) gelir. • Experience: Yesil bar %100 oldugunda lvl atlanir.
H. Damage: • White Numbers: Beyaz sayilar düsmana verdigin damage sayisi. • Red Numbers: Kirmizi sayilar sana yapilan damage. • Orange Number: Turuncu sayilar yanarken alinan damage. • Greenish Yellow Numbers: Zehirlendigin zaman Yeslimsi sari sayilar cikar. • Block: Bu yazi sadece Shield kullananlarda cikar.Saldiriyi tamamen bloke etmis demektir. ---------------------------------------------------------------------
2. Alchemy
Alchemy nedir? Alchemy weapon,armor & accessoryleri upgrade yapmak icin bir teknik.
Alchemy ne ise yarar ? Alchemy weapon,armor & accessorylere (+1),(+2),(+3)... verir.
Itemimi kac kere upgrade yapabilirim? Bildigim kadariyle +9 a kadar upgrade yapiliyor.
Item upgrade oldugunda ne oluyor? Item +1 +2 yada +3 kazaniyor ama aldigi deger normal itemden düsük.Örnek: LvL 18+3 Shield LvL 21 Shield kadar degerli degil.
Alchemy’de neler gerekli? Bir item,bitane elixir ve Lucky Powder(Her upgrade’de tavisye edilir).Lucky Powdersiz de Upgrade yapilabilir fakat fail sansi oldukca yüksektir.
---------------------------------------------------------------------
3. Tips & Tricks
Personal Mesaj(Whisper): Oyunda shift basik tutup oyuncunun üstüne tikladiginizda o oyunuya direk pm(whisper) atarsiniz.
Personal Mesaja cevap verme: Biri size pm atti ve ona hemen cevap vermek istiyorsunuz.O zaman R tusuna basarak karsidakinin ismini yazmadan direk cevap verebiliyoruz.
Toptan Almak: 50 Potion mu lazim 250 ok mu lazim ? Ctrl + sol fareye bastiginizda o itemin maxini aliyorsunuz.Bu HP ve MP potlarda 50 oklarda 250’dir.Alimi kolaylastirir.
Protectors: Npcden aldiginiz scrolldan bi yaratik cikar ve bu botterlara karsi yapilmis bir taktiktir.Bu cisme saldiran herkes 1 vurusta ölür.Bottler yani oyuncular yeni bi hack bulup pc basinda olmadan yaratik kesiyorlar.Bu amacla onu öldürmek istiyorsaniz scrollu acin saldirsin ve isini bitirsin.
Partyler: 4lü partyde yani exp each gette her kestigin yaratik basina %10 daha fazla exp aliyorsun. 9 kisilik bir partyde(exp autoshare)expler otomatik olarak herkese dagiliyo.Bu partyde herkes elinden geldigi kadar cok keserse öteki 4 partyden daha effektivdir. Baska partyde dikkat edilecek bir husus daha var.Item each get’te herkes buldugunu alir.Dikkat edin party yapmadan önce nasil party’e girdiginize dikkat edin.Item autosharede ise herhangi bi item oyunculara otomatik olarak dagitir.Bu da oyunda itemi alip kacmalara sebeb olabilir,lütfen dikkat edin.
Skill point farming: Birde skill point farming var.Skill farming ne demek?Mastery LvL’ini karakterin LvL’inden düsük tutup daha cok SP(Skill point) kazanmak demek. Oyundaki en cok verimli SP zamani Aradaki farki 9 tuttugunda olarak tespit edilmistir.Ama bir husustada dikkat edilmesi rica edilir SP exp ne kadar cok gelirse o kadar az normal exp gelir.SP farming yaparken karakteriniz LvL almak icin hayli bir zorlanacaktir. | |
|
Misafir Misafir
| Konu: Geri: Karakter Yapılandırma Rehberi (Skill-Stat-Giysi Seçimleri v.b.) C.tesi Şub. 20, 2010 3:51 pm | |
| sağol |
|
ADMİN WEBMASTER
Mesaj Sayısı : 58 Points : 122 Rep Puanı : 0 Kayıt tarihi : 17/02/10 Yaş : 31 Kütahya Lakap : SHERİFF
| Konu: Geri: Karakter Yapılandırma Rehberi (Skill-Stat-Giysi Seçimleri v.b.) Salı Şub. 23, 2010 10:49 pm | |
| | |
|
ie_satirer_43 Administrator
Mesaj Sayısı : 261 Points : 385 Rep Puanı : 3 Kayıt tarihi : 18/02/10 Yaş : 31
| Konu: Geri: Karakter Yapılandırma Rehberi (Skill-Stat-Giysi Seçimleri v.b.) Perş. Şub. 25, 2010 5:01 pm | |
| | |
|